Trele morele

Już pisałem kiedyś coś o naszej-klasie, ale to środowisko, ta społeczność jest tak fascynującą, że napisze o niej jeszcze nie raz. Trudno wszystkich jednakowo oceniać i wrzucać do jednego worka, ale chyba każdy odczuwa podobny klimat tego miejsca. Nawet jeśli starannie wyselekcjonujemy listę znajomych, to i tak mamy styczność z mnóstwem przypadkowych osób. Chociażby przeglądając większe fora.

No i właśnie. Mam przed sobą forum pewnej szkoły wyższej. Przeważają tematy w stylu „szukam mieszkania”, „egzamin u X- czego się bać?”, „oferta pracy dla Y”. Nie ma co się dziwić, każde ogłoszenie zostanie zauważone. Wspólne interesy ludzi tam zaglądających sprawiają, że ogłoszenie na odpowiednim forum NK jest skuteczniejsze od ogłoszenia w Gazecie Wyborczej. Sam przecież w ten sposób znalazłem mieszkanie. Na forum można zauważyć jednak kilka szczególnie często odwiedzanych wątków, a są nimi m.in.: „Gdzie są chłopaki na AAA?????????” i bliźniaczy „Gdzie są dziewczyny na AAA????????”, „Juwenalia 2008 i dziewczyny…”. Cóż. Życie towarzyskie kwitnie poprzez Internet. Do tego NK też nadaje się idealnie. Nie jest to przecież fotka.pl z mnóstwem różowych blondynek, dorosłych 13 latek czy kulturystów na tle starego VW Golfa 2. Można znaleźć fajną dziewczynę/chłopaka, z którą/którym można pogadać, bla bla bla… jasne, można. Często znacznie odbiega się od tematu dyskusji, a owocem tego są pseudonaukowe wywody. Albo pseudofilozoficzne. Niejednokrotnie możemy przeczytać historię życia albo dowiedzieć się co tam słychać w akademiku. Na porządku dziennym są dyskusje między 2, 3 osobami które urządzają sobie czat i wspólnymi siłami dochodzą do tego czym jest alkoholizm, samotność, indywidualizm i tak dalej. Udziela się tam kilka osób które kreują się na wielkich imprezowiczów, takich którzy czerpią z życia garściami. Właściwie nie powinienem ich oceniać i pisać, że „kreują się”, ale ciekawe jest to że najwięcej piszą sobotnimi wieczorami. Ale to wszystko jest niczym, jeśli zajrzymy do tematu o tajemniczej nazwie „skojarzenia”. Ponad 700 stron i ponad 10 000 wypowiedzi! Temat-gra, polega na wypisywaniu skojarzeń do tego, co napisał poprzednik. 700 stron niczego. Każdy post to 1-3 słowa. Nie ma dnia, żeby ktoś tam czegoś nie dopisał. Piszą młodzi i starzy, kobiety i meżczyźni, dosłownie wszyscy, ale piszą o niczym! I to jest właśnie ta nasza elita. To jest jej rozrywka i ulubione zajęcie. To jest właśnie dzisiejsze, polskie, przeciętne szkolnictwo wyższe.

Już kiedyś miałem profil na NK ale się go pozbyłem.  Ludzie którzy wydawali mi się normalni, okazali się idiotami, albo robili z siebie idiotów, albo Internet z nich zrobił idiotów. Świadom potęgi NK powórciłem tam, aby znaleźć stancję i zostałem. Teraz znowu myślę czy się nie skasować. Takie portale chyba u każdego podkreślają te gorsze cechy, groteskowe i dziwaczne, a na bok spychają te lepsze. Ze mną pewnie jest podobnie.

Koniec wywodu.

AC/DC – Love Song to pierwsza i ostatnia ballada tej kapeli. Słyszałem wiele krytycznych uwag pod jej adresem, ale dla mnie jest genialna.

10 Responses to “Trele morele”


  1. 1 Moon Styczeń 14, 2009 o 7:33 pm

    Ja mam tam tylko fikcyjne konto, i bardzo rzadko zaglądam. To nie dla mnie chyba niestety😦

    Na Grono.net nie mam wcale, i jeszcze mniej o nich wiem.

  2. 2 talcio Styczeń 14, 2009 o 7:42 pm

    No właśnie, znam wiele osób które stronią od NK, nie mają tam profili, często słyszę też negatywne komentarze. Jednak mimo to można znaleźć tam mnóstwo starych znajomych, czasami widzimy jak odwiedza nasz profil ktoś kogo znamy tylko z widzenia (a widzieliśmy go ostatnio 5 lat temu). Skala zjawiska jest ogromna, pomimo tak wielu przeciwników czy po prostu ludzi których to nie pociąga.

    O gronie też wiele nie wiem, nie mam tam konta. Wiem, że aby móc się tam zarejestrować to wcześniej musi nas ktoś zaprosić, a ja znajomych tam raczej nie mam.

    Na facebooku, założyłem konto, ale z braku znajomych rzadko tam wchodzę. Zresztą, facebook jest dość słabo rozwinięty w Polsce a na dodatek skierowany jest do innej grupy ludzi.

  3. 3 Moon Styczeń 14, 2009 o 9:05 pm

    Mam konto na Facebooku, ale też chyba fikcyjne… Nie mam czasu na te wszystkie serwisy. Przyjdzie na to czas…

    NK jednak mnie trochę odpycha. Przynajmniej na razie.

  4. 4 talcio Styczeń 14, 2009 o 9:24 pm

    Mnie NK nie zajmuje dużo czasu. Zazwyczaj tylko tam wchodzę, widzę, że nie ma nic nowego i wychodzę. Dlatego jeszcze egzystuję w tej społeczności.

    W sumie nie dziwię się, że odpycha. Takie to wszystko medialne, popularne, głośne i krzykliwe, pospolite.

  5. 5 Moon Styczeń 14, 2009 o 9:30 pm

    A tak, pospolite… Samo życie.

  6. 6 talcio Styczeń 14, 2009 o 9:50 pm

    NK to już właściwie dobrze znana fotka.pl + ludzie starsi chcący odnowić stare przyjaźnie. Młodzi przesiadują tam godzinami bez większego celu, a starsi dają serwisowi możliwość jakiegoś tam rozwoju na innych płaszczyznach.

    Nie powiem, że to genialne połączenie, ale z pewnością w swoim rodzaju fenomenalne. Poza tym interes cały czas się kreci…

  7. 7 Moon Styczeń 14, 2009 o 10:19 pm

    Brak jednej grupy wiekowej. Ciekawe czy na FB jest podobnie?

  8. 8 talcio Styczeń 14, 2009 o 10:37 pm

    FB to głownie USA i nie wiem jak to tam wygląda.
    Z racji tego, że FB jest tylko częściowo przetłumaczony na język polski, wymaga znajomości angielskiego. Samo to jest swojego rodzaju filtrem który pozwala na korzystanie z FB tylko tym odpowiednio wykształconym.

  9. 9 Moon Styczeń 14, 2009 o 11:28 pm

    Miałam właśnie głównie USA na myśli.

  10. 10 talcio Styczeń 14, 2009 o 11:32 pm

    Pewnie są tam jeszcze jakieś inne portale społecznościowe. Wydaje mi się jednak, że FB to ten największy z nich. A jak wygląda podział na grupy wiekowe, wykształcenie, zainteresowanie itp to nie mam zielonego pojęcia.


Skomentuj

Statystyki bloga

  • 29,294 wejść

Goście

Styczeń 2009
Pon T Śr T Pt S S
« Gru   Lu »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

