Tak smutne, że aż śmieszne

Przeglądając ostatniej nocy nowo dodane zdjęcia do portalu nasza-klasa natknąłem się na profil osoby która… nie żyje. Nie będe podawał adresu ani nazwy tego profilu, wątpie żeby mi coś za to groziło ale może chociaż ja okaże jakiś szacunek zmarłej osobie?

Podobno ludzie różne rzeczy robią po utracie bliskich, ale jak wyjaśnić taką sytuację? Rodzina (najprawdopodobniej) dodaje zdjęcia zmarłej córki/żony/matki i prowadzi jej profil na portalu społecznościowym który ma na celu odnawianie dawnych znajomości, nawiązywania nowych kontaktów. Oczywiście wszyscy w komentarz składają kondolencje, wysyłają anonimowe świeczki i aniołki które to mają czuwać nad duszą zmarłej. Po co robić coś takiego? Może to pomaga rodzinie zmarłej? Kusi mnie aby napisać do nich wiadomość z zapytaniem o motywy takiego działania, ale mogę ich zranić, mogą mnie nie zrozumieć, dlatego chyba sobie daruje. Nie ważne jakimi są ludzmi, ważne że cierpią.

A może zmarła chciała aby dalej prowadzić jej profil? Mimo to szczerze wątpie, że była to jej ostatnia wola. Czy smierć członka rodziny nie powinna zostać sprawą wewnętrzną? Czy nie powinno się jej przeżywać samemu, w zamyśleniu? A może to ja jestem tak staroświecki i zacofany, może pora na to by dzielić się ze wszystkimi swoim smutkiem i narażać na nieprzychylne komentarze. Słyszałem jakiś czas temu o wirtualnych cmentarzach i chociaż nie chce mieć z nimi nic wspólnego, to jestem w stanie zrozumieć idee takiego serwisu. Wpisujemy sobie zmarłych i wiemy kto juz odszedł a kto odejdzie wkrótce bo ma już zarezerwowane miejsce. Ale coś takiego na naszej-klasie? To chyba jakaś pomyłka.

Mimo to, sam ze swoim profilem planuje zrobić podobnie. Ciekaw jestem reakcji innych, ciekaw jestem czy w ogóle będzie jakaś reakcja? Jeśli w końcu się do tego zabiore i zrealizuje ten plan, to pewnie zamieszcze tutaj swoje przemyślenia i spostrzeżenia.

Na koniec każdego wpisu będe starał się podawać tytuł jednej piosenki której niedawno słuchałem i krótko ją opisać. Pewnie nie raz o tym zapomne albo po prostu nie będzie mi się chciało, ale niekonsekwencja to jedna z moich wad która zaczęła denerwować mnie samego i chcę z nią walczyc.

Bob Dylan – Things Have Changed

Muzyka do filmu Wonder Boys (2000) z m.in. Michael’em Douglas’em, Tobey’em Maguire i Katie Holmes. Świetnie oddaje klimat filmu, wydawać by się mogło, że śpiewa ją starszy pisarz swoim zmęczonym głosem. Sam film wielkiego sukcesu nie odniósł raczej i z tego co wiem, jedyną ważniejszą nagrodą jaką otrzymał był Oscar właśnie za piosenkę Bob’a Dylan’a. Polecam posłuchać jak i obejrzeć. Dla zachęty pare cytatów z tegoż filmu:

Grady Tripp: She’s a transvestite.
Terry Crabtree: You’re stoned.
Grady Tripp: She’s still a transvestite.

Walter Gaskell: Are you drinking, Professor Tripp, right now?
Grady Tripp: [smoking weed] No.

Q: I… am a writer.
[applause]

2 Responses to “Tak smutne, że aż śmieszne”


  1. 1 qneqnda Listopad 28, 2008 o 12:14 pm

    Witam Cię mój drogi bloggerze, zanim napisze cokolwiek chciałbym abyś wiedział, że nie należe do osób które przesiadują nocami przed portalem nasza-klasa i nie przeglądam profili zmarłych osób. Jednakże zaintrygowało mnie to w stopniu dość wysokim i napisze małe co nieco.

    Myślę, że bliscy zmarłej nie mogą pogodzić się z utratą bliskiej im osoby i poprzez portal taki jak nasza-klasa próbują ożywić o niej wspomnienia. Jak dobrze wszyscy wiemy żadna osoba tak na prawdę nie umiera dopóki nosimy ją w sercu. Każdy wyraz współczucia, każdy aniołek, emotka przypominają o niej tak mocno że aż z sufitu zaczynają kapać łzy upadłej matki ocenu! Napisałeś „A może to ja jestem tak staroświecki i zacofany.” Nie obraź się ale myślę, że tak : >
    Nigdy nie straciłeś bliskiej osoby i nie wiesz jak to jest bluźnierco !
    A kysz !

  2. 2 magda_1602 Listopad 29, 2008 o 4:40 pm

    Chłopak mojej znajomej zmarł w wakacje. Ona do tej pory dodaje ich wspolne zdjęcia na swoje konto. Ludzie, którzy komentują owe zdjęcia pisza tak, jakby P. żył.. Dodaja komentarze o tresciach jak razem wam ładnie, śliczna z was para. A jego już nie ma.
    Wiem, że to o czym piszę, nawiązuje tylko w częsci do opisanej przez Ciebie sytuacji, ale może to być potwierdzeniem, że każda jednostka radzi sobie z tym bólem inaczej.
    Strata bliskiej osoby, tym bardziej młodej osoby, jest na pewno szokiem. Jedni nie wyrzucają ubrań, inni dodaja komentarze w imieniu zmarlego na nk.
    Jak najbardziej zgodze się z tym, że śmierć powinna zostać sprawą wewnetrzną i nie chodzi tu wcale o zacofanie lecz o szacunek!
    Z drugiej jednak strony tak na prawde nie wiemy jak my w owej chwili zachowalibysmy sie…


Skomentuj

Statystyki bloga

  • 29,404 wejść

Goście

Listopad 2008
Pon W Śr C Pt S N
    Gru »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

